Londýn 2023

V termínu 7. až 10. března 2023 měli žáci naší školy možnost navštívit jedno z nejzajímavějších evropských měst – Londýn. Mohli nejen poznávat jeho památky, ale také se zdokonalit v angličtině. Po klidném letu z letiště v Brně a přesunu na hotel jsme se vydali objevovat krásy velkoměsta. Přes Hyde Park jsme procházkou přišli k Buckinghamskému paláci, prohlédli si Trafalgarské náměstí a zamířili do China Town a slavné čtvrti Soho, kde jsme mohli povečeřet a užít si zdejší podvečerní atmosféru.

Ráno jsme se probudili do deštivého dne. Po snídani nás čekala návštěva vědecko-technického muzea Science Museum, obrovského interaktivního muzea, kde jsme ani za dvě hodiny zdaleka nestihli vidět všechno. Poté jsme se vydali na projížďku lodí po řece Temži. Po cestě jsme sledovali historické i moderní londýnské památky podél pobřeží a dopluli jsme až do Greenwiche. Tam jsme navštívili observatoř a nultý poledník a kochali se výhledem na město z výšky. Po vydatném pozdním obědě jsme zamířili zpět do centra Londýna, prohlédli si Tower of London, Tower Bridge a už za setmění viděli nasvícené mrakodrapy, most i celé nábřeží řeky Temže.

Další den jsme opět za typicky britského deštivého počasí vyrazili metrem do centra města, kde jsme se prošli k Westminsterskému opatství a ke katedrále a pak zamířili kolem slavné budovy Parlamentu a Big Benu k London Eye, kde byla rezervována vyhlídková jízda. Ta byla opravdu úžasným zážitkem. Dále nás po pauze na oběd čekala prohlídka podmořského světa Sea Life, kde nás zaujaly nejen ryby a žraloci, ale i úchvatné prostředí, nejrůznější želvy, tučňáci, medúzy a další. Pak jsme se vypravili do slavné čtvrti Piccadilly, kde jsme si mohli dle libosti projít obchody, zajít do kavárny nebo jen zažít skvělou atmosféru obrovské nákupní ulice Oxford Street.

V pátek 10. března už nás bohužel čekal odjezd domů. Po snídani jsme se přesunuli na letiště a odpoledním letem se vydali opět směr Brno. V podvečer jsme dorazili zpátky do ČR, všichni v pořádku, zdraví, spokojení a plní dojmů. Pevně věříme, že se zájezd všem žákům líbil a že si odnesli mnoho pozitivních zážitků a zkušeností na celý život.

Alex: „Výlet byl skvělý, těšíme se na další.“

Natálie: „Celé jsme si to moc užili.“

Klára: „Na pobyt v Anglii se mi zpočátku moc nechtělo, ale teď jsem ráda, že jsem jela. Mám spoustu zážitků a řekla bych, že to byl nejlepší výlet, na kterém jsem kdy byla.“

Amélie: „Nejvíc jsem si užila pana průvodce Martina.“

Nela: „Bylo to super, ale moc krátké. Rádi bychom tam zůstali ještě alespoň o tři dny déle.“